Vikten av att säkerhetskopiera dina Microsoft Office 365-data
Om ni är som de flesta företagare använder ni förmodligen Microsoft Office 365 för att hantera e-post, kalender och dokument. Även om Office 365 är ett utmärkt verktyg för företag och organisationer är det viktigt att komma ihåg att det fortfarande är känsligt för dataförluster. Det är därför det är så viktigt att ha en backupplan för dina Office 365-data.
Hur uppstår dataförluster i Office 365?
Det finns ett antal sätt på er Office 365-data kan gå förlorade eller skadas. Om din eller en anställds dator till exempel kraschar eller infekteras med skadlig kod kan all er data försvinna. Om ni dessutom av misstag raderar ett viktigt e-postmeddelande eller dokument kanske ni inte kan återställa det utan en säkerhetskopia.
Varför ni behöver göra backup till Microsoft Office 365
Att säkerhetskopiera och ta backup på 365 är viktigt eftersom det kan hjälpa dig att undvika kostsamma driftstopp i händelse av dataförlust. Om ni inte har en säkerhetskopia av all er data kan ni behöva ägna tid åt att manuellt återskapa förlorade data, vilket kan vara mycket tidskrävande och dyr process.
Det är viktigt att säkerhetskopiera dina Microsoft Office 365-data eftersom det kan hjälpa dig att undvika kostsamma driftsstopp vid dataförlust. Det finns några olika sätt att säkerhetskopiera data på Office365, men att använda ett säkerhetskopieringsverktyg är smartast.
Vi på Tell hjälper er gärna med att säkra er data tillsammans med säkerhetskopieringsverktyget Microsoft Office 365 Backup. Dessutom bjuder vi på den kostnadsfritt i tre månader.