Lindroths Motor

För att växla upp verksamheten var Lindroths Motor i Luleå i behov av en flexibel växellösning till vilken det går att koppla obegränsat antal abonnemang.

"Tell var en klippa i uppstartsfasen"

Problem

“Initialt hade vi en ISDN-växel från en lokal leverantör, men när Telia avvecklade den typen av växellösningar började vi titta på andra alternativ. Valet föll snabbt på Tell som då var vår leverantör av mobiltelefoner och abonnemang. Vi hade goda erfarenheter av dem och kände ett stort förtroende när vi skulle titta på en bredare växellösning. Lindroths Motor var i en tillväxtfas och behövde en flexibel lösning som skulle kunna byggas ut allt eftersom vi expanderade. Vi ville inte låsa fast oss i en lösning som vi sedan skulle behöva byta.”

Lösning

“Lösningen blev Telia Touchpoint, en mobil växellösning till vilken man kan koppla på obegränsat med abonnemang. Tell var en klippa i uppstartsfasen då vi tillsammans ritade flödesscheman och gnuggade geniknölarna för att få ihop allt. Vi bollade upplägg fram och tillbaka, de presenterade smarta lösningar och skötte hela processen med Telia. Tell är lösningsorienterade, positiva och ger alltid snabb och bra återkoppling. Redan när de var vår leverantör av mobiler var jag imponerad av deras serviceanda och enkla sätt, så när vi jobbade fram denna större lösning kände jag mig trygg hela vägen.”

Fler case

Små familjeföretag och stora företagsjättar. Vi är våra kunders IT-support oavsett kommunikationslösning.

Fler kundcase >

Fortlax

“Det började med att Tell guidade oss rätt i djungeln av mobilabonnemang och fixade en lösning som passade oss perfekt. Genom åren har vi sedan fått rätt växellösningar på plats – nu senast växeln Soluno BC för mobil. Vi har en långsiktig relation och Tell har varit en viktig del i vår tillväxt. De är proffsiga, serviceinriktade och duktiga på att ta hand om sina kunder. Många har kontaktat oss och velat bli vår kommunikationspartner, men vi behöver ingen annan. Vi är jättenöjda med Tell!”

Läs hela caset här >

Hilding Hotel Group

“Lösningarna är många. Dels har vi ett sammankopplat växelsystem mellan alla hotell och så kan vi samla in data för att följa upp kundbeteendemönster. Tell gjorde – och gör – ett riktigt bra jobb. Vi är otroligt nöjda!”

Läs hela caset här >

ICA Porsön

“Lösningen blev Telavox, en mobil växellösning som Tell rekommenderade till oss. Det har funkat superbra och har gjort att vi har stärkt relationen till våra kunder. Vi kan känna oss trygga i att samtalen kommer fram till oss, och de tillfällen då vi inte har möjlighet att svara får kunderna ett tydligt röstmeddelande som förklarar att vi har mycket att göra just nu – en detalj som är viktig i servicesammanhang. Tell ger alltid bästa möjliga service, man får snabbt hjälp utan krångel vare sig man åker dit eller ringer. Det är möjligt att vi bygger på vår kommunikationslösning och då skulle vi definitivt kunna tänka oss att utöka samarbetet med Tell.”

Läs hela caset här >

IVAB

“Nu har vi en strategi för hur vi arbetar med IT-frågor och Tell finns alltid där som ett bollplank om det dyker upp några frågor. Tell är kunniga, tillmötesgående och ställer upp på ett mycket bra sätt.”

Läs hela caset här >

Plannja

“Tell implementerade en ny växellösning som uppfyllde alla våra behov och är dessutom våra rådgivare i frågor relaterade till telefoni. Tell är en viktig partner för oss.”

Läs hela caset här >

Fortlax

“Det började med att Tell guidade oss rätt i djungeln av mobilabonnemang och fixade en lösning som passade oss perfekt. Genom åren har vi sedan fått rätt växellösningar på plats – nu senast växeln Soluno BC för mobil. Vi har en långsiktig relation och Tell har varit en viktig del i vår tillväxt. De är proffsiga, serviceinriktade och duktiga på att ta hand om sina kunder. Många har kontaktat oss och velat bli vår kommunikationspartner, men vi behöver ingen annan. Vi är jättenöjda med Tell!”

Läs hela caset här >

Hilding Hotel Group

“Lösningarna är många. Dels har vi ett sammankopplat växelsystem mellan alla hotell och så kan vi samla in data för att följa upp kundbeteendemönster. Tell gjorde – och gör – ett riktigt bra jobb. Vi är otroligt nöjda!”

Läs hela caset här >

ICA Porsön

“Lösningen blev Telavox, en mobil växellösning som Tell rekommenderade till oss. Det har funkat superbra och har gjort att vi har stärkt relationen till våra kunder. Vi kan känna oss trygga i att samtalen kommer fram till oss, och de tillfällen då vi inte har möjlighet att svara får kunderna ett tydligt röstmeddelande som förklarar att vi har mycket att göra just nu – en detalj som är viktig i servicesammanhang. Tell ger alltid bästa möjliga service, man får snabbt hjälp utan krångel vare sig man åker dit eller ringer. Det är möjligt att vi bygger på vår kommunikationslösning och då skulle vi definitivt kunna tänka oss att utöka samarbetet med Tell.”

Läs hela caset här >

IVAB

“Nu har vi en strategi för hur vi arbetar med IT-frågor och Tell finns alltid där som ett bollplank om det dyker upp några frågor. Tell är kunniga, tillmötesgående och ställer upp på ett mycket bra sätt.”

Läs hela caset här >

Plannja

“Tell implementerade en ny växellösning som uppfyllde alla våra behov och är dessutom våra rådgivare i frågor relaterade till telefoni. Tell är en viktig partner för oss.”

Läs hela caset här >

Fler kundcase >

Tell us your story!

Nog om oss – nu vill vi höra om dig. Hör av dig så pratar vi mer om hur vi kan hjälpa dig och din verksamhet att utvecklas med hjälp av IT och kommunikation.

Kontakta oss